محادثة بين شخصين بالإنجليزي عن الصداقة

محادثة بين شخصين بالإنجليزي عن الصداقة
A Conversation between Two People in English about Friendship
محادثة عن صديق جديد
A conversation about a new friend

 

عادل: مرحبا يا فريد. كيف حالك؟ ?Adel: Hi Farid. How are you
فريد: مرحباً عادل. أنا بخير، شكراً. .Farid: Hi Adel. I’m fine, thanks
عادل: أريد أن أخبرك عن صديقاً جديد قد تعرفت عليه. Adel: I want to tell you about a new friend I have met.
فريد: حسنا. أخبرني عنه. Farid: ok. Tell me about him.
عادل: اسمه جاك وهو من بريطانيا. Adel: His name is Jack, and he is from Britain.
فريد: كيف التقيت به؟ ?Farid: how did you meet him
عادل: التقيت به عبر الإنترنت. Adel: I met him online.
فريد: ما الذي أثار دهشتك أكثر عن بعضكم البعض؟ ?Farid: What surprises you the most about each other
عادل: لقد وجدنا أشياء كثيرة لنتواصل بشأنها. تحدثنا عن الاقتصاد، وساعدني على فهم أشياء أردت حقاً أن أعرف عنها. Adel: We just found so many things to connect on. We talked about Economics and he helped me understand things that I really wanted to know about.
فريد: هل تحدثتم عن بريطانيا؟ ?Farid: Have you talked about Britain
عادل: بالتأكيد. فقد تناقشنا عن اختلاف الطقس بين السعودية وبريطانيا. وقد عبر عن كيف أنه لا يحب الطقس البارد. لكنه يعشق رؤية الثلوج التي تصنع لوحة فنيه رائعة لبريطانيا. Adel: Of course. We discussed the difference in weather between Britain and Saudi Arabia. He expressed that how he does not like the cold weather, but he loves to see the snow which makes a wonderful painting out of Britain.
فريد: هل كان منزعجاً من أسئلتك الكثيرة عن بريطانيا؟ ?Farid: Was he bothered by your many questions about Britain
عادل: لا. بل تواضعه وحس الفكاهة الخاص به كانا لافتين للنظر حقاً. وحتى عندما سألته أسئلة تافهة، كان لطيفاً جداً بخصوص الموضوع. Adel: No, his humility and sense of humour were remarkable. Even when I asked him silly questions, he will be very nice about the subject.
فريد: حديثي معك عن جاك جعلني حقاً أريد أن أزور بريطانيا. Farid: Talking with you about Jack made me really want to visit Britain.
عادل: وأنا أيضا. فقد قام جاك بالحديث معي عن العديد من الأماكن التي يمكنني أن أزورها في بريطانيا والتي تبدو رائعة جداً. Adel: Me too. Jack has talked to me about the many places I can visit in Britain that look very wonderful.
فريد: هل هناك أي دروس حياتية هامة تعلمتموها عن الصداقة؟ ?Farid: Were there any important life lessons that you two have learned about friendship
عادل: تعلمنا أن الصداقة لا يمكن أن يمنعها الاختلافات الثقافية والحدود. بل أن الاهتمامات المماثلة، والاحترام المتبادل والترابط القوي مع بعضنا البعض هم ما يصنعون الصداقة. Adel: We learnt that cultural differences and borders could not limit friendship. Similar interests, mutual respect and strong attachment with each other are what make friendship happen.
فريد: كان من الجميل أن أسمع عن صداقتك مع جاك. يبدو أنه شخص مثير للاهتمام. Farid: It was nice to hear about your friendship with Jack. He seems to be an interesting person.